Monday, April 18, 2011

NIKE SPORTSWEAR PRESENTS THE LUNAR FLOW



Man lär sig nåt nytt varje dag. Fram tills jag träffade Nike-höjdaren Sandy Bodecker i Stockholm för några år sen så trodde jag att det var mästerarkitekten Tinker Hatfield som var hjärnan bakom Air Flow.
När jag pratade om min kärlek till Nike Air Flow chockade han mig med att berätta att det faktiskt var han som designat dem.
Jag trodde självklart på honom, det är trots allt han som dragit igång Nikes otroligt lyckade fotbollssatsning, han är Mr SB himself: han drog igång Nike SB, han är en av de abslout tyngsta i världen inom skodesign.
Han är en riktig tungviktare helt enkelt.

I dag fick jag en mycket informativ video skickad till mig av Nike där det faktiskt visar sig att det var en annan mästerdesigner, nämligen mannen med bland annat Air Force 1 på sitt samvete, Bruce Kilgore, som designade Air Flow. Ryktas att originalversionen av Air Flow kommer ut senare i år. Tills dess får ni hålla tillgodo med Lunar Flow. Sanslöst sköna.

No comments: