Wednesday, June 24, 2009

APROPÅ AIR MAX



En av mina allra allra största Nike-favoriter of all time är Air Max ST (ST står för stabilitet eller stability som det heter på amerikanska).
Släpptes första , och enda gången, 1992 har jag för mig.
Dom var, precis som Air 180, inte så billiga, 1099 kronor var väldigt mycket pengar på den tiden.
Riktigt riktigt fina då och om man ska gå på proverna som vi sett så verkar även retroversionerna vara extremt välgjorda.
Tillsammans med Air Pegasus 89 så slåss dessa skönheter om titeln Retro of the Year.
Landar hos Opium i höst, det var för övrigt dom som läckte dessa bilder för några månader sen.
Har du inte vägarna förbi Opium så kan jag avslöja att även SNS får in dom, och det som exklusiv återförsäljare i Sverige. Återkommer med info om släppdatum och vad dom kostar soon.

3 comments:

sannen said...

want.

hjalle said...

Hallå i stugan!
Ursäkta för att jag besvär ännu en gång, men bör man ta sin vanliga storlek när det gäller Court Force High?

Peter Jansson said...

hehe yup.