Monday, June 4, 2007

Stoops!

känns som det ör högsäsong för telefonsäljaresomärdummaihuvet denna veckan-fick två samtal från en firma som påstod sig heta Yellow Pages Stureplan (började ana oråd redan när jag hörde namnet på firman) Säljare nummer ett gjorde det klassiska misstaget att inte veta vem/vilka han ringde till-han körde the rookietelefonsäljarstylee " har ni e-handel?" jag svarade att han får nog ta reda lite mer om oss innan han ringer oss. Så trött på folk som ringer runt till vilket random företag som helst -tagna ur nåt register- och påstår sig ha en myyyycket bättre lösning än nååågon annan. Några timmar senare ringer säljare nummer två från samma företag (kan i och för sig varit säljare nummer ett som försökte igen) han gjorde same mistake-no provision för honom-han hade sjukt hetsigt humör hehe så han lackade ur när jag frågade om det inte var han som ringde tidigare och sa även åt honom att återkomma när han vet vilka vi är- han la på luren efter att ha kallat mig för son of a bitch fast han sa det på svenska. Steget från stoops till soops är inte så längt...jag har tröttnat ordentligt på den där papperskorgen som den där konstnären satt upp utanför butiken, Stockholms Stads kvicka gatustädare vägrar tömma den " -näää de där e inte våran" va fan sopor på gatan är väl sopor på gatan? Vill nån ha papperskorgen så är du välkommen att plocka ner den-snart slänger vi den.

No comments: