Friday, December 11, 2009

ÅRETS FÖRSTA LUCIATÅG AVKLARAT

Min 3-årige son har likt sin mor en stark vilja.
Fredag före Lucia på dagis betyder Luciatåg astidigt på morgonen. Hela den här veckan har vi försökt få honom att bestämma sig för om han ska vara tomte eller pepparkaksgubbe.
"-Glasskex, jag vill vara ett glasskex!" har svaret varit hela veckan tills igår, då han bestämde sig för att vara tomte, igen.

Efter en fantastisk konsert med De La Soul och tillhörande rusdryck igår så var jag kanske inte den piggaste föräldern i huset i morse.
Vi hann till dagis i tid för Luciatåget, dock på bekostnad av en väldigt viktig sak: tandborstning av son.
Det första han sa på dagis var "-Jag har inte borstat tänderna idag!".

Med min älskade son och han stora kärlek till tandborstning och grävskopor i åtanke tänkte jag bjuda på en klassisk reklamfilm från Crest:

No comments: