Friday, July 18, 2008

SHOW ME THE THIRTEENS!

Sa ?uestlove när han, Black Thought och några andra Roots-killar kom förbi mig och Erik som våra allra första kunder på Åsögatan 124!
Det var på den tiden då vi fortfarande hade en butik bredvid Lydmar Hotel (R.I.P.) på Humlegårdsgatan.
Vi hade inte ens öppnat butiken, men dom hade hört ryktet att vi var på g att öppna upp med nya grejer.

?Love bockade typ 30 par till sig själv och några till sina polare. Han blev helt lyrisk när vi visade upp alla nyheter-dom fick komma in på lagret och vi visade snällt allt vi hade i size 13. Ett stort antal AF1's blev det bland annat bägge Carnival AF1:orna och så bockade han två par OG S.Carters kommer jag ihåg.
Vi hade inte ens fått någon kassa så vi skulle ses lite senare i butiken på Humlan för att lösa betalningen-dom hade sjukt bråttom till konserten på Berns tydligen.
Dom kom dit lite senare och ?uestlove blev helt kär när han såg att vi hade två 1200:or bakom kassan, bläddrade snabbt igenom min skivväska och satte på Africa med Toto, hans favvo-låt tydligen.
Dom blev glada, vi blev glada och extra glada blev vi när vi fick fribiljetter till konserten och jag blev extra extra glad när dom körde en extremt bra cover på Prince lysande klassiker When Doves Cry som först extra-låt!

Ville bara säga det apropå att ?uestlove ska släppa en 1World AF1 snart.
Om Nike läser detta så har jag US size 9,5 och behöver alltid skor.

No comments: